حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی اکنون بیش از ۱۱میلیون از جوانان کشور داری شرایط ازدواج مجرد می باشند و سن ازدواج در کشور رو به افزایش است ، بیان کرد:برای جامعه ای که الگو واسوه آن اهل بیت می باشد رسیدن سن بالای ازدواج خود هشداری برای مسئولان جامعه وبه خصوص کسانی که دختر یا پسردر سن ازدواج دارند می باشد.
کد خبر: ۷۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 03 August 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی ، فرا رسیدن شهادت نهمین اختر آسمان امامت و ولایت،حضرت امام جواد (ع) راتسلیت گفت.
آقائی در ادامه ضمن اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) وتبریک این روز وفرا رسیدن هفته ازدواج، بیان داشت :بهترین الگو واسوه امروز نسل جوان برای ازدواج نمونه بارز ازدواج مولای متقیان حضرت علی (ع) وحضرت زهرای مرضیه (س) می باشد.
وی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی اکنون بیش از ۱۱میلیون از جوانان کشور داری شرایط ازدواج مجرد می باشند و سن ازدواج در کشور رو به افزایش است ، بیان کرد:برای جامعه ای که الگو واسوه آن اهل بیت می باشد رسیدن سن بالای ازدواج خود هشداری برای مسئولان جامعه وبه خصوص کسانی که دختر یا پسردر سن ازدواج دارند می باشد.
آقائی خاطرنشان کرد: علاوه برکاهش نرخ ازدواج وعوامل فرهنگی واقتصادی و شرایط اقتصادی ،نگرش خانواده ها به ازدواج وتهدید های که از ازدواج های ناموفق به جوانان منتقل شده است باعث گردیده که این معضل روز به روز بیشتر شود .وی در ادامه افزود:عمده (موانع ازدواج)، موانع فرهنگی است؛ عادتها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمیها، تجمل طلبی ها، این ها است که یک مقدار نمی گذارد آن کاری که باید انجام گیرد، صورت پذیرد. که باید خانواده ها این گره ها را باز کنند.
آقائی با بیان اینکه خدواند متعال ازدواج را مایه سکون وآرامش جامعه قرار داده است ،بیان داشت :تمکین از قانون وتسهیل امر ازدواج برای جوانان وعدم سخت گیری خانواده ها در هنگام ازدواج تا حدود زیادی می توانند زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم سازد وی ادامه داد:بعضی از تصورات و سنتهای غلط در مورد ازدواج وجود دارد که این ها دست وپاگیر است،و مانع از رواج ازدواج جوانها است؛ این سنتها را باید عملاً نقض کرد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به اقدام اخیر آمریکای جنایتکار در خصوص قرار دادن نام وزیر خارجه کشور در لیست تحریم های خود، بیان کرد:این اقدام عجولانه آمریکا حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری وناکامی در تقابل با نظام مردمی ایران اسلامی می باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی با قوت وقدرت کامل مبتنی بر عزت وحکمت ومصلحت از منافع ملی کشور صیانت خواهد کرد،تصریح کرد:آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد فاقد قدرت منطق می باشد وطرح موضوع مذاکره صرفا یک بازی مسخره وسیاسی بازی می باشدو راهبرد نه جنگ ونه مذاکره وگفتمان مقاومت وبازدارندگی ،تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی وموفقیت می باشد.
آقائی در ادامه به موضوع طرح تصویب قانون تمرکز و وظایف در جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۱که در جهت جلوگیری از کوچک تر شدن سفره های کشاورزان وخودکفایی در زمینه محصولات کشاورزی ،که توسط مجلس تصویب گردیده بود اشاره نمود وافزود: در سالی که مزین به سال رونق تولید نام گذاری شده است وانتظار می رفت تا در عرصه وتولید بیشتر محصولات کشاورزی خودکفا گردیده ،متاسفانه دولت قانون تمرکز و وظایف در جهاد کشاورزی را ملغی نموده که قطعا این حرکت دولت مغایر با شعار سال می باشد لذا در این زمینه تقاضا داریم که دولت نسبت به رفع این مشکل وامنیت غذایی مردم توجه بیشتری بکار گیرد.
آقائی در ادامه به موضوعات سوانح رانندگی جاده ای در راه های شهرستان اشاره نمود وافزود: در حوداث رانندگی ،علاوه بر عامل راه وعوامل و تجهیزات راهنمایی ورانندگی، فرهنگ رانندگی صحیح در بین مردم باعث جلوگیری از تصادفات خواهد شدو مردم باید در زمینه رانندگی از هرگونه حرکاتی که باعث تصادف می شود پرهیز نموده وبا سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.
وی ادامه داد:در مسیر جاده کامفیروز به درودزن واقلید ,مسئولان اداره راه وترابری در چند سال اخیر اقداماتی در زمینه بازسازی وتعمیر جاده انجام داده اند وقسمت های از این جاده ایمن گردیده ولی متاسفانه به جهت کمبود بودجه از وزارتخانه، چند صد متری از آن ناقص مانده است که باعث وقوع حوادث جاده ای وتصادفات می شود لذا از وزیر محترم راه تقاضا داریم با توجه به اینکه پای جان انسان در میان می باشد در خصوص نواقض این جاده وتزریق بودجه لازم برای تکمیل مابقی جاده اقدامات شایسته بکار گیرد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه فرا رسیدن ۱۷مرداد ماه روز خبرنگار را تبریک گفت وافزود: ۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه، تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران تبریک عرض نموده وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهداین عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم
وی افزود: بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی واطلاع رسانی صحیح به مردم ، ممکن نمی‌شود.
آقائی در ادامه بیان داشت :خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات به هنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت‌ها به مردم را برعهده دارند، وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار